Extreme Commerce – Addons, czyli inaczej Dodatki

Zapewne niejednokrotnie kupując w sklepie internetowym, miałaś/miałeś problem z dobraniem odpowiednich dodatków do swojego zamówienia. Przykładowo, kupując buty chcemy od razu kupić do nich pastę  w odpowiednim kolorze, pasujące prawidła, itp. Podobnie w przypadku sprzętów RTV i AGD oraz wielu innych towarów. Kupując telewizor możemy potrzebować odpowiedniego uchwytu do powieszenia go, kabla, itp. Ostatnio, w sklepie jednego z naszych klientów (www.easy-surfshop.pl), wdrożyliśmy rozwiązanie, które niweluje problem z doborem produktów komplementarnych.

Czemu mają służyć dodatki? -> Zwiększeniu średniej wartości koszyka.

Kilka słów na temat tego, o co w tym chodzi i jak to działa (frontend i backend):

Addons

Dodatki to towary, które klient może dokupić do towaru „głównego”, po promocyjnej cenie, czy też z których może samodzielnie skompletować zestaw. Dodatki nie są niezbędne (chociaż można skonfigurować je tak, by takimi były).

Frontend

W trakcie zakupów klient może dobrać sobie odpowiedni zestaw dodatków, np. latawiec do kite, pokrowiec – wszystko pasujące do danego modelu i wymiaru deski. Co istotne, produkt komplementarny kupowany w zestawie jest tańszy niż kupowany osobno.

Przykład ze sklepu http://easy-sports.pl,

Dodatki są widoczne w ramkach, pod ceną towaru głównego. Podczas konfiguracji można je pogrupować w dowolny sposób. Przykładowo, mogą być widoczne w kilku poziomych ramkach, jedna nad drugą, itd.

frontend - ecommerce dodatki - więcej

  • Z każdej grupy dodatków można wybrać tylko jeden – dowolny.
  • Do płynnego przewijania dodatków z jednej grupy służą strzałki, po lewej i prawej stronie (1). Dodatki przewijają się w „karuzeli”.
  • Dodatek dodajemy do towaru głównego klikając w „Dodaj dodatek” (2). Po kliknięciu ramka zmienia kolor na czerwony, znikają strzałki przewijania, a przycisk „Dodaj dodatek” zmienia się w „Usuń”, który umożliwia odpięcie dodatku od towaru głównego.

Frontend-dodatki-cena katalogowa

  • W testowanym sklepie wybranie dodatku nie tylko zmienia cenę towaru głównego, ale także informuje klienta o łącznej cenie katalogowej zestawu oraz o oszczędności w przypadku kupna elementów zestawu łącznie.
  • Na stronie towaru widoczne są tylko 2 ramki dodatków. Dostęp do pozostałych jest możliwy po kliknięciu w link „Więcej dodatków…”, Wtedy też pokazują się wszystkie opcje dodatków.
  • Cena dodatków dodawana jest do ceny towaru głównego. Same dodatki widoczne są jednak w koszyku jako osobne pozycje. Można to ustawić w Panelu Administracyjnym.

Panel Administracyjny

Od strony panelu sprawa wygląda równie prosto. W łatwy sposób możemy zarządzać dodatkami, w połączeniu ze stanami magazynowymi. Jeśli czegoś brakuje, dodatek nie pojawia się jako możliwy do wyboru.

  • Jako towar główny można wybrać samodzielny towar lub artykuł z wariantami
  • Dodatki konfigurujemy w zakładce „Zestaw konfigurowalny”
  • Jako dodatki dodajemy komponenty typu „Dodatki (Additionals)” (1)

backend - dodatki ecommerce - panel administracyjny

— każdy z komponentów tworzy jedną grupę dodatków

— można zaznaczyć opcję, by ich wybór był dowolny lub obowiązkowy (2)

— cena dodatków może być doliczana do ceny towaru głównego (3)

— dodatek może być widoczny w koszyku jako osobna pozycja (4)

— ustalamy także to, jak ma być wybierany towar będący dodatkiem (5)

  • Po dodaniu komponentu skonfigurowanego j/w, dodajemy do niego towary

— na liście już dodanych towarów, metodą „drop and drag”, można ustalać ich kolejność (1)

— dodawanie kolejnych towarów (2)

— edycja ustawień komponentu (3)

— dodawanie kolejnego komponentu (4)

  • Dodatki staną się widoczne w momencie, gdy zostaną wypełnione pola „cena jako dodatek” w konfiguracji towarów mających zostać dodatkami.

backend - dodatki e commerce - ustawianie ceny dodatku

Myślę, że w dobie coraz większego znaczenia customer experience w e-commerce dodatki są świetnym udogodnieniem dla kupujących. Warto rozważyć zakres oferowanych w naszym sklepie produktów i zastanowić się, czy nie zautomatyzowało by nam to zamówień i nie skróciło komunikacji z klientem…

Ilona

1 thought on “Extreme Commerce – Addons, czyli inaczej Dodatki”

  1. PayPal is the faster, safer way to send money, make an online payment, receive money or set up a merchant account. The PayPal payment service provider is integrated into the Sana Commerce solution and only needs to be configured.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *