Extreme Commerce – Addons, czyli inaczej Dodatki

Zapewne niejednokrotnie kupując w sklepie internetowym, miałaś/miałeś problem z dobraniem odpowiednich dodatków do swojego zamówienia. Przykładowo, kupując buty chcemy od razu kupić do nich pastę  w odpowiednim kolorze, pasujące prawidła, itp. Podobnie w przypadku sprzętów RTV i AGD oraz wielu innych towarów. Kupując telewizor możemy potrzebować odpowiedniego uchwytu do powieszenia go, kabla, itp. Ostatnio, w sklepie jednego z naszych klientów (www.easy-surfshop.pl), wdrożyliśmy rozwiązanie, które niweluje problem z doborem produktów komplementarnych.

Czemu mają służyć dodatki? -> Zwiększeniu średniej wartości koszyka.

Kilka słów na temat tego, o co w tym chodzi i jak to działa (frontend i backend):

Addons

Dodatki to towary, które klient może dokupić do towaru „głównego”, po promocyjnej cenie, czy też z których może samodzielnie skompletować zestaw. Dodatki nie są niezbędne (chociaż można skonfigurować je tak, by takimi były).

Frontend

W trakcie zakupów klient może dobrać sobie odpowiedni zestaw dodatków, np. latawiec do kite, pokrowiec – wszystko pasujące do danego modelu i wymiaru deski. Co istotne, produkt komplementarny kupowany w zestawie jest tańszy niż kupowany osobno.

Przykład ze sklepu http://easy-sports.pl,

Dodatki są widoczne w ramkach, pod ceną towaru głównego. Podczas konfiguracji można je pogrupować w dowolny sposób. Przykładowo, mogą być widoczne w kilku poziomych ramkach, jedna nad drugą, itd.

frontend - ecommerce dodatki - więcej

  • Z każdej grupy dodatków można wybrać tylko jeden – dowolny.
  • Do płynnego przewijania dodatków z jednej grupy służą strzałki, po lewej i prawej stronie (1). Dodatki przewijają się w „karuzeli”.
  • Dodatek dodajemy do towaru głównego klikając w „Dodaj dodatek” (2). Po kliknięciu ramka zmienia kolor na czerwony, znikają strzałki przewijania, a przycisk „Dodaj dodatek” zmienia się w „Usuń”, który umożliwia odpięcie dodatku od towaru głównego.

Frontend-dodatki-cena katalogowa

  • W testowanym sklepie wybranie dodatku nie tylko zmienia cenę towaru głównego, ale także informuje klienta o łącznej cenie katalogowej zestawu oraz o oszczędności w przypadku kupna elementów zestawu łącznie.
  • Na stronie towaru widoczne są tylko 2 ramki dodatków. Dostęp do pozostałych jest możliwy po kliknięciu w link „Więcej dodatków…”, Wtedy też pokazują się wszystkie opcje dodatków.
  • Cena dodatków dodawana jest do ceny towaru głównego. Same dodatki widoczne są jednak w koszyku jako osobne pozycje. Można to ustawić w Panelu Administracyjnym.

Panel Administracyjny

Od strony panelu sprawa wygląda równie prosto. W łatwy sposób możemy zarządzać dodatkami, w połączeniu ze stanami magazynowymi. Jeśli czegoś brakuje, dodatek nie pojawia się jako możliwy do wyboru.

  • Jako towar główny można wybrać samodzielny towar lub artykuł z wariantami
  • Dodatki konfigurujemy w zakładce „Zestaw konfigurowalny”
  • Jako dodatki dodajemy komponenty typu „Dodatki (Additionals)” (1)

backend - dodatki ecommerce - panel administracyjny

— każdy z komponentów tworzy jedną grupę dodatków

— można zaznaczyć opcję, by ich wybór był dowolny lub obowiązkowy (2)

— cena dodatków może być doliczana do ceny towaru głównego (3)

— dodatek może być widoczny w koszyku jako osobna pozycja (4)

— ustalamy także to, jak ma być wybierany towar będący dodatkiem (5)

  • Po dodaniu komponentu skonfigurowanego j/w, dodajemy do niego towary

— na liście już dodanych towarów, metodą „drop and drag”, można ustalać ich kolejność (1)

— dodawanie kolejnych towarów (2)

— edycja ustawień komponentu (3)

— dodawanie kolejnego komponentu (4)

  • Dodatki staną się widoczne w momencie, gdy zostaną wypełnione pola „cena jako dodatek” w konfiguracji towarów mających zostać dodatkami.

backend - dodatki e commerce - ustawianie ceny dodatku

Myślę, że w dobie coraz większego znaczenia customer experience w e-commerce dodatki są świetnym udogodnieniem dla kupujących. Warto rozważyć zakres oferowanych w naszym sklepie produktów i zastanowić się, czy nie zautomatyzowało by nam to zamówień i nie skróciło komunikacji z klientem…

Ilona

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *