6 inspirujących przykładów personalizacji w ecommerce

Dawno nie pisaliśmy o tym co lubimy najbardziej, czyli o personalizacji produktów. Tutaj omówiliśmy 10 najciekawszych personalizacji w 2015 roku, natomiast dzisiaj przybywamy z kolejną porcją niezwykle inspirujących przykładów konfigurowania produktów w przeróżnych branżach.

Przegląd przygotowała Agata Chmielewska – E-commerce & On-line Marketing Consultant, autorka bloga achmielewska.com.

_________________

O personalizacji mówi się od dawna, zwłaszcza w e-commerce. Na każdym kroku badamy preferencje użytkowników, nawyki zakupowe i dostosujemy nasze przekazy marketingowe do poszczególnych grup docelowych. Jednak personalizacja w e-commerce dotyczy nie tylko komunikacji, ale także produktów. Zobacz ciekawe przykłady rozwiązań związanych z personalizacją produktów w sklepach internetowych.

W obecnych czasach, dzięki możliwościom jakie mamy, chcemy czuć się wyjątkowi, pokazać swój indywidualizm i całym sobą wyrazić siebie. Coraz rzadziej ukrywamy nasze upodobania czy poglądy. Chcemy być traktowani jako odrębne jednostki, a nie jak grupa ludzi. Personalizacja komunikacji w wielu przypadkach to już obowiązek, natomiast w sprzedaży dochodzi jeszcze jedna kwestia – produkt uszyty na miarę. Chcemy mieć koszulkę z własną grafiką lub tekstem, buty własnego projektu czy czekoladę z dodatkami, które sami wybierzemy. Dzięki nowoczesnym technologiom personalizacja produktów w e-commerce nie stanowi już większego problemu. Co więcej, nie musimy od podstaw tworzyć nowych funkcjonalności, możemy skorzystać m.in. z gotowych konfiguratorów dostosowanych do specyfiki naszej branży, takich jak konfiguratory zintegrowane z platformą Extreme Commerce.

Ponieważ produkty uszyte na miarę pojawiają się w coraz większej liczbie e-sklepów podzielę się dziś z Tobą ciekawymi i inspirującymi przykładami personalizacji w e-commerce.

1. Zaprojektuj swoje idealne buty

Z możliwością zaprojektowania własnych butów spotkałam się już kilka dobrych lat temu. Wtedy też znajoma przygotowująca się do ślubu zamówiła przez Internet buty takie jakich konkretnie szukała, a w sklepach ich niestety nie mogła znaleźć. Wybrała materiał, kształt i rodzaj oraz wysokość obcasa. Nie pamiętam już jaki to był sklep, ale obecnie takich sklepów jest coraz więcej.

Przykładem może być L37.eu, w którym mamy do wyboru ponad 30 typów obuwia, zarówno zimowych, np. kozaków, jak i eleganckich (szpilki) czy wiosennych i letnich (mokasyny).

zdj. sklep l37.eu

zdj. sklep l37.eu

Gdy wybierzemy już typ obuwia przechodzimy do projektowania i wyboru materiału, koloru czy faktury. Po zapisaniu projektu możemy za dodatkowe 100 zł zażyczyć sobie wyhaftowanie własnego napisu, co nadaje jeszcze większej unikatowości naszemu obuwiu.

zdj. sklep l37.eu

Także sklep Nike daje możliwość personalizacji obuwia oraz umieszczenia własnych  napisów. Podobnie jak w l37.eu wybieramy tu typ obuwia, jego kolor i materiał – choć  wybór jest tu jednak trochę uboższy niż w poprzednim przykładzie.

zdj. sklep nike.com

zdj. sklep nike.com

Szczególnie spodobały mi się możliwości jakie daje sklep shoesofprey.com, gdyż czasem mam tak, że bardzo podobają mi się jakieś buty. Kolor, materiał i kształt są idealne, ale obcas już nie dla mnie – albo za wysoki, albo za cienki, no po prostu nie taki jaki lubię. Tu na pomoc przychodzi właśnie sklep shoesofprey.com, w którym możemy zmienić nie tylko kolor czy materiał wybranego modelu, ale także obcas czy wysokość cholewki.

zdj. sklep shoesofprey.com

2. Torebka taka jak chcesz

Po spersonalizowaniu butów przejdźmy do projektowania torebki. Możliwość taką daje sklep farbotka.pl, w którym najpierw wybieramy proponowane kształty, a następnie kolor. Niestety nie ma tu wizualizacji naszego projektu i musimy stworzyć ją sami w głowie. Spójrzmy na to jednak optymistycznie – mamy powód do poćwiczenia nie tylko naszej kreatywności, ale i wyobraźni 🙂

zdj. sklep farbotka.pl

3. Koszulka z Twoim nadrukiem

Koszulki z własnym nadrukiem cieszą się popularnością już od dawna. Niektóre sklepy umożliwiają jedynie personalizację napisu, inne z kolei również grafikę.

zdj. sklep koszulkowo.com

zdj. sklep cupsell.com

4. Stwórz swoją mieszankę musli

Trudno stworzyć mieszankę musli, która będzie smakować każdemu – jedni nie lubią rodzynek, a inni nie wyobrażają sobie bez nich śniadania. Naprzeciw preferencjom smakowym wszystkich fanów muesli wyszedł sklep mojemusli.pl.

zdj. sklep mojemusli.pl

Najpierw wybieramy bazę naszej mieszanki, by następnie dodać do niej ulubione dodatki – orzechy, liofilizowane lub suszone owoce oraz super dodatki jak kawałki czekolady, żelki czy ciasteczka. Można skomponować wersję dietetyczną, bezglutenową lub wręcz przeciwnie – na bogato! Wybierać musimy jednak rozsądnie, bo tuba jaką mamy zamiast koszyka zakupowego bardzo szybko się zapełnia.

zdj. sklep mojemusli.pl

Osobom, które dbają o zawartość poszczególnych składników w swojej diecie lub liczą kalorie przydatne mogą być informacje pod puszką, gdzie znajdą ilość białka, tłuszczy i węglowodanów oraz kalorii zawartych w stworzonej przez siebie mieszance.

Własną mieszankę musli stworzymy także w sklepie mixit.pl, w którym dodatkowo możemy także skomponować kaszę z dodatkami lub mieszankę bakalii. Także i tutaj mamy informacje o składnikach odżywczych naszego mixu.

zdj. mixit.pl

5. Wymarzona czekolada w zasięgu ręki

Kiedyś usłyszałam, że każdy lubi czekoladę, a jeśli mówi, że nie lubi, to kłamie. Coś w tym w sumie jest. Ale wracając do naszego tematu, czyli personalizacji produktów to możemy stworzyć nie tylko zestaw własnych czekoladek czy trufli. Obecnie nie będzie problemu, by zamówić czekolady z ulubionymi dodatkami lub nawet z własnym nadrukiem na pudełku. Taką czekoladę, aż szkoda zjeść!

zdj. sklep karmello.pl

zdj. chocoplay.pl

zdj. chocolissimo.pl

zdj. chocolissimo.pl

6. Spersonalizowane elementy wyposażenia mieszkania

Popularne od jakiegoś czasu cotton balls, czyli światełka zamknięte w kolorowych bawełnianych kulach, możemy także zaprojektować wedle naszego gustu. Nie powinno to jednak dziwić z uwagi na fakt, iż światełka te stanowią raczej element dekoracyjny, a nie użytkowy. Oczywiście możemy kupić gotowy zestaw kul, jednak bardziej kuszące wydaje się skomponowanie własnego – sami zadecydujemy o ich ilości oraz kolorach.

zdj. sklep cottonballlights.pl

Na powyższe przykłady natrafiłam w ostatnim czasie, ale jest ich o wiele więcej. Personalizacja produktów staje się coraz popularniejsza i to nie tylko w e-commerce, ale także w świecie offline – tworzenie własnych mieszanek herbat, komponowanie zestawów obiadowych czy nawet składników burgera – od bułki poczynając, na sosie kończąc. Nie ukrywam, że podoba mi się ten trend i sama z niego często korzystam.

Jeśli i Ty natrafiłeś na ciekawe rozwiązania związane z personalizacją produktów w e-commerce to chętnie je poznam.

Twój e-commerce również może wiele zyskać dzięki możliwości personalizacji produktów.

Zapytaj o konfigurator produktów >>

Autorka:
Agata Chmielewska

E-commerce & On-line Marketing Consultant.

Z branżą internetową związana od 10 lat, podczas których zdobywała doświadczenie zarówno w szeroko pojętym marketingu internetowym, jak i w działaniach związanych z wdrażaniem, optymalizacją i rozbudową sklepów i serwisów internetowych.

Aktualnie doradza i pomaga markom oraz sklepom internetowym zwiększać konwersję swoich działań, m.in. ustalając strategię, szkoląc czy przeprowadzając kampanie marketingowe.

Po pracy pisze na www.achmielewska.com  oraz gotuje i bloguje na www.eksperymentalnie.com

 

Przeczytaj więcej

Developer

Wersja 2.31, czyli jak dostosowaliśmy kilka modułów do GA4

Nowa wersja sklepu 2.31 zawiera zestaw bardzo potrzebnych zmian i aktualizacji, m.in. związanych z przejściem na Google Analytics w wersji 4, ale także zrealizowanych w ramach Programu Deweloperskiego.  Oto co zawiera wersja 2.31:

Planujesz wdrożenie e‑commerce B2B lub B2C?

Dostarczamy technologię i know-how