Program lojalnościowy cz. 3, czyli spalanie punktów

Przebieg trzeciego etapu programu lojalnościowego zależy od tego jaką formę nagród wybierzemy – nagrody lub punkty. Na co należy zwrócić uwagę wybierając każdy z wariantów? Odpowiedzi poniżej.

 

  1. Spalanie punktów za nagrody

Jest to dosyć prosty wariant, gdyż można go potraktować jak standardowy proces zakupowy w sklepie internetowym. Aby jednak mechanizm działał sprawnie warto zadać sobie pytania o konfigurację kilku elementów tj.:

  • Form dostawy – może być to najkorzystniejsza dla nas jako sklepu forma dostawy. Poinformujmy tylko Klienta o tym w jaki sposób zdobyte przez niego nagrody będą dostarczone.
  • Form płatności – tutaj konfiguracja nie będzie specjalnie skomplikowana. Warto jednak wyświetlać Klientowi stan jego „konta”, tj. ilości puntków przed transakcją oraz jaki on będzie po dokonaniu transakcji.
  • Procesu realizacji – jeśli chodzi o konfigurację procesu realizacji należy zdać sobie sprawę, że zamówienia na nagrody są inaczej obsługiwane niż zamówienie na towary z oferty regularnej. Inaczej musi przebiegać komunikacja z Klientem oraz z systemem ERP.

 

  1. Spalanie punktów za rabaty

Spalanie punktów za rabaty budzi wiele wątpliwości i rodzi mnóstwo pytań, które należy zadać sobie na etapie projektowania tego etapu, m.in.:

  • Punkty będą spalane od kwot netto czy brutto?
  • Czy płatność za nagrody może być łączona tj. część punktami, a część tradycyjnie?
  • Czy wszystkie towary obejmiemy rabatami za punkty czy tylko wybrane kategorie?
  • Czy Klienci będą mogli „płacić” punktami bez ograniczeń czy wprowadzimy jakieś progi np. wielkość zamówienia, wartość zamówienia?
  • Jakie przeliczniki punktów będziemy stosować? Czy takie same jak przy naliczaniu?
  • Czy rabaty uzyskane w programie lojalnościowym łączyć z innymi promocjami? A jeśli tak to w jakiej kolejności naliczać rabaty?

 

 

Na tym kończymy serię artykułów nt. projektowania programów lojalnościowym. Dwie pierwsze części znajdują się tutaj:

  1. Program lojalnościowy w e-commerce, czyli o czym każdy PM musi pamiętać? cz.1
  2. Prezentowanie nagród w programach lojalnościowych cz.2

 

Masz pytania? Jesteśmy po to, by dzielić się swoją wiedzą. Napisz do nas na zapytaj@best.net.pl lub po prostu zadzwoń 601 160 194.

Lidka
Lidka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *