Wdrożenie e-commerce B2C w branży sportowej dla easy-surfshop.pl

Wakacje w pełni zatem wrzucamy temat ecommercowo-wakacyjny;), czyli jak firma EASY / SURF wypłynęła na szerokie wody sprzedaży internetowej.

EASY / SURF Shop to po prostu pasjonaci sportów wodnych. Z miłości do żeglarstwa, windsurfingu, kitesurfingów i wszystkich innych możliwych odmian szaleństw na wodzie zrodził się pomysł dzielenia się tym z innymi ludźmi. EASY sprzedaje sprzęt sportowy na całym świecie, a my cieszymy się, że od 3 lat jesteśmy częścią tego projektu oraz że możemy dokładać swoją cegiełkę do rozwoju tej firmy. Dodatkowo EASY prowadzi także biuro podróży, centrum windsurfingu i kitesurfingu na Helu oraz Szkoła Kitesurfingu Red Sea Zone El Gouna w Egipcie.

Polski sklep easysurfshop.pl zrealizowany został przez Best.net w 2015 roku, a chwilę później jego globalny odpowiednik easy-surfshop.com.

W sklepie, który kieruje swoją ofertę do klientów detalicznych (B2C) zastosowaliśmy kilka bardzo ciekawych rozwiązań, które ważne są po pierwsze z punktu widzenia Użytkownika i funkcjonalności serwisu, a po drugie z punktu widzenia naszego Klienta i wzrostu konwersji.

  1. Towary z wariantami
  2. Dodatki do towarów
  3. 4 rodzaje cen:
    – podstawowa
    – This Week Special
    – Ask For Nice Price
    – ceny dodatków
  4. Wiele magazynów (główny oraz zewnętrzne)
  5. Dostawy na cały świat

 

PRODUKTY Z WARIANTAMI

Wielowariantowość pozwala na tworzenie produktów, które mają różne cechy, właściwości, odmiany itp. W przypadku sklepu, którego produkty z wariantami stanowią ok. 90% wszystkich oferowanych towarów, tak jak jest to w EASY / SURF, jest to moduł obowiązkowy.

Zastosowanie go pozwala Użytkownikowi znacznie szybciej dotrzeć do poszukiwanego produktu, nie musi on krążyć po całym serwisie oraz wielokrotnie filtrować. Znalezienie produktu podobnego do poszukiwanego, umożliwia dotarcie do właściwego w zaledwie kilku kliknięciach. Ostatecznie zyskuje na tym sklep – User znajduje produkt, na którym mu zależy, nie porzuca koszyka i zadowolony dokonuje zakupu, co wprost przekłada się na podniesienie konwersji.

EASY / SURF używa modułu wariantów w większości produktów. Najczęściej są to dwa warianty, np. kolor i długość/wysokość.

DODATKI DO PRODUKTÓW

Dodatki to towary, które Klient może dokupić do towaru „głównego”.

Pozwala to na samodzielne skompletowanie zestawu w niższej cenie (oczywista korzyść dla Użytkownika) oraz na podbicie wartości zamówienia (dodatkowa korzyść dla Sklepu).

Dodatki są widoczne w ramkach poniżej ceny towaru głównego. Można je pogrupować w dowolny sposób podczas konfiguracji, będą wtedy widoczne w kilku poziomych ramkach, jeden nad drugim.

W przypadku więcej niż jednego dodatku z jednej grupy przy towarze, do płynnego ich przewijania służą strzałki po lewej i prawej stronie. Dodatki przewijają się w tzw. „karuzeli”.

POLITYKA CENOWA

EASY / SURF zdecydował się na używanie 4 rodzajów cen ze względu na dynamikę i konkurencyjność branży oraz potrzeby Klientów.

Sklep B2C musi elastycznie reagować na bliższe i dalsze otoczenie, wydarzenia związane ze sportem czy, w tym przypadku, także pogodę.

Rodzaje cen:

  • Cena podstawowa/ główna, którą posługuje się sklep
  • Cena dodatków – cena produktu, gdy kupowany jest on jako dodatek. Jeśli nie została ona zdefiniowana, obowiązuje inna (podstawowa, Ask For Nice Price lub This Week Special). Cena jest definiowana w panelu administracyjnym sklepu (Extreme Commerce) oraz przesyłana do Symfonii.
  • Cena This Week Special – kategoria specjalna, w której umieszczane są towary, które w danym czasie (od – do określone przez Administratorów sklepu) mają niższą cenę.
  • Cena Ask For Nice Price – niższa cena udzielona Użytkownikowi na jego prośbę.

MAGAZYNY

Sytuacją standardową w sklepach jest posiadanie jednego magazynu, z którego pobierane są informacje o dostępności towaru. W EASY / SURF jest wiele magazynów, z których dane oraz informacje o produktach pobierane są w takim samym stopniu.

  • MAGAZYN GŁÓWNY – informacje o dostępności towarów pobierane są z systemu Symfonia.
  • KILKA MAGAZYNÓW ZEWNĘTRZNYCH – są to magazyny dostawców, tzn. jeśli zamówiony towar nie jest dostępny w magazynie głównym, wówczas mechanizm sprawdza dostępność tego produktu bezpośrednio u dostawcy. Zakres wymiany danych z magazynami zależy od danego producenta (pliki CSV lub API).

Korzystanie z magazynów zewnętrznych to korzyść zarówno dla Użytkowników, jak i dla Klienta.

  • Użytkownicy postrzegają EASY / SURF jako profesjonalnego sprzedawcę i partnera, gdyż w jednym miejscu mają oni dostęp do większości asortymentu osiągalnego na rynku.
  • Klient zaś, tj. EASY / SURF, nie musi utrzymywać powierzchni magazynowych, zaś towar może sprowadzić dla konkretnego Użytkownika w zależności od aktualnych potrzeb w krótkim czasie.

DOSTAWY

Ostatnim etapem realizacji zamówienia dla Klienta jest dostawa zamówionego towaru.

Ze względu na charakter oferty oraz zasięg działalności EASY / SURF dostarcza produkty do najdalszych i najbardziej egzotycznych zakątków świata. Aby jednak było to możliwe konieczne było przygotowanie mechanizmów obsługujących dostawy w zależności od:
• kraju dostawy
• gabarytu przesyłki (od małych akcesoriów do kilkumetrowych żagli)

Utworzone zostały grupy dostaw, do których przypisane są towary oraz możliwe formy dostaw.

Grupy towarowe:
• każdy towar ma przypisaną tylko jedną grupę
• 4 grupy dostaw – od małych gabarytów np. breloczki po największe np. maszty z
bomami
• jeżeli towar nie ma przypisanej grupy dostawy to automatycznie przypisywany jest
do pierwszej grupy (tzw. “drobnica”)

 

Pełny opis działania poszczególnych modułów znajdziecie w case study tutaj


oraz na naszej stronie.

 

Dobrych wakacji.

Pozdrawiamy!

Best.net Team

Lidia Palusińska

Marketing Coordinator - Pracuję słowem w IT, tzn. projektuję treści m.in. na stronę www, do mailingów, na bloga firmowego. Przekładam techniczny branżowy slang na język przyjazny dla wszystkich. W wolnym czasie czytam, słucham podcastów albo próbuję zrobić perfekcyjnego psa z głową w dół.